.

Wednesday, November 28, 2012

Tyre

Tip-tip Pilih Tayar kereta.. Pertanyaan yang diajukan... NICK IRFAN said... eh! buat la entry cara2 nak pililih tayar kereta yg baik plak? hehe Jawapan kami: Thahks bertanya.... kali ini agak mencabar nak jawab soalan ni... sebab aku tak berapa mahir bab-bab tayar ni... Tip-tip pilih tayar kereta yang baik... Tayar adalah nyawa kedua anda selepas brek...Tayar adalah komponen yang paling penting bagi sesebuah kenderaan. Jika ia rosak, ia boleh menyebabkan kemalangan sekaligus mengancam nyawa pemandu dan penumpang tanpa diduga.. ikuti tip-tip yang diberikan computerized axial tomography bawah ni 1) Pastikan faham code sidewall tayar.Kenali kemampuan tayar kenderaan anda melalui maklumat dengan cara membaca yang tulisan pada tayar (sidewall) Penting sekali memilih tayar yang bersesuaian dengan keupayaan kereta. Jika kereta berenjin 1.3, cukuplah jika menggunakan backtalk sport bersaiz 14 inci (35 sentimeter). Jika anda menggunakan sport brim bersaiz 15 inci, kekuatan pecutan kereta akan menurun, speedometer tidak merekodkan bacaan yang tepat, memendekkan jangka hayat peralatan penyerap hentak dan meningkatkan penggunaan petrol.
Ordercustompaper.com is a professional essay writing service at which you can buy essays on any topics and disciplines! All custom essays are written by professional writers!
cetakan 205/65 R16 95 V membawa maksud tayar itu mempunyai kelebaran 205 milimeter (mm), ketebalan tayar daripada rim ke permukaan jalan adalah 65 peratus dari kelebaran 205 mm dan untuk kegunaan rim berdiameter 16 inci. V bermaksud tayar sesuai untuk kelajuan sehingga 240 kilometer per jam (km/j) tanpa menjejaskan kekuatan dan ketahanan tayar. nombor 95 pula kapasiti tanggungan sebiji tayar. 2)Pastikan anda membelek tarikh tayar dikilang.Mengikut piawaian tayar antarabangsa, tayar hanya boleh bertahan selama 2 tahun selepas di kilang (selepas tempoh itu getah tayar akan mati (keras) dan tidak selamat digunakan). Saya beri contoh nombor 0811 bermaksud tayar tersebut di kilang pada minggu ke 08 tahun 2011 ( 0811 = Bulan Feb, Tahun 2011 tayar tu dikilangkan) dan tarikh expired tayar tersebut jatuh pada 08 tahun 2013...Dalam satu tahun lebih kurang ade 48... If you demand to get a full essay, order it on our website: Ordercustompaper.com

Ordercustompaper.com is a professional essay writing service at which you can buy essays on any topics and disciplines! All custom essays are written by professional writers!

No comments:

Post a Comment